dilluns, 28 d’abril del 2014

Galetes farcides de melmelada

Hola a tots!



Quan no tinc massa feina a la universitat aprofito per cuinar, però últimament sempre dino sola perquè els meus pares treballen i, com que no coincidim amb els horaris, aprofito per a fer coses que normalment no faig. Així que vaig agafar un llibre de receptes de dolços i vaig mirar les receptes segons els ingredients que tinc a casa perquè així, de pas, aprofito per gastar els productes que a vegades es compren i no s’acaben fent servir.

La recepta que vaig escollir van ser unes galetes farcides de melmelada. La recepta per a fer la massa de les galetes del llibre no em va acabar d’agradar així que vaig estar buscant una massa que m’agradés i aquesta va ser la que vaig escollir:

-200 grams de margarina
-125 grams de sucre
-1 ou
-Una mica de pela de llimona
-Una mica de sal
-350 grams de farina
-Melmelada de maduixa i de préssec
-Sucre llustre i un polsim de canyella

1. El primer pas per a començar a fer aquesta massa és barrejar la margarina amb el sucre fins que quedi una massa homogènia.

2. Seguidament hi afegim l’ou, la llimona, la sal i per últim la farina. Anem amassant amb les mans fins que la massa no s’enganxi.

3. Un cop tenim la massa feta escalfem el forn a 210 graus i anem fent galetes amb un motlle rodó de 6 o 7 centímetres de diàmetre.

Hem de tenir en compte que les galetes han d’anar aparellades perquè un cop estiguin fetes si ha de posar melmelada entremig de les dues. També hem de tenir en compte que a una banda de les galetes hi podem fer forats amb un ganivet perquè així les galtes quedin més boniques.

4. Quan les tinguem cuites les anem aparellant i preparem les dues melmelades. A la galeta de sota hi posem una cullerada de melmelada i seguidament posem la galeta aparellada amb els forats de decoració per sobre i ho aixafem fins que els forats quedin plens de melmelada.

5. Anem fent les galetes i un cop estiguin fetes hi tirem sucre llustre per sobre i un toc de canella en pols.


Espero que us agradin!

1 comentari: